Tilbud
Facebook

Frakt og retur

Her finner du svar på spørsmål om forsendelser, sporing, skader og mer. Er det noe som ikke kommer frem her? Benytt vårt KONTAKTSKJEMA.

Transportør

FNKY sender alt med Postnord. Når vi sender varene fra oss får du sporingslink. Du kan følge sporingen så fort Postnord har scannet pakken for første gang. For spørsmål om frakt, kontakt Postnord kundeservice på telefon 09300 eller WWW.POSTNORD.NO.

Fraktkostnad

For å se fraktkostnader legger du produktene du ønsker å kjøp i handlekurven ved på trykke på kjøp knappen. Gå deretter til kassen og fyll inn ditt postnummer. Her ser du flere fraktalternativer. Når fraktmetode velges oppdateres totalprisen med alle fraktkostnader. Du kan også hente selv på vårt lager - det er gratis.

Leveringsalternativer

Pakker små pakker sendes som MyPack, og hentes i på utleveringssted nær din adresse. Ofte er dette matvarebutikker. Ved vanlige pakker mottar du epost/sms når pakken er klar for henting på utleveringssted. Stort gods sendes med hjemlevering utenfor din boligadresse eller så nær en transportbil kan komme. Ved hjemlevering kontakter Postnord deg avtaler dag og tidsrom for levering. Alle varer kan hentes hos oss, men det må avtales. Lager og kontor er ikke på samme adresse.

Pakking og sending

FNKY sender varer mandag til fredag hele året, med følgende unntak: I ferie og høytider kan lagerbemanning være redusert, med reduserte antall sendingsdager pr uke. I juli forsøker vi å sende varer hver dag, men garanterer sending 3 dager i uken. I spesielle høytider som romjul og påske pakker vi varer, men videre transport kan variere i forhold til ditt postnummer.

Lagervare sendes vanligvis samme dag eller senest neste virkedag. Frakttid er avhengig av postnummer. Postnummer 0000-7500: Normal frakttid: 1-3 virkedager. Postnummer 7500-9999: Normal frakttid: 3-5 virkedager. Du kan beregne transporttid med Postnord sin KALKULATOR.

Uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken innen fristen. Hvis ikke blir pakken returnert til oss. Gjelder det større gods med hjemlevering må henvendelse fra Postnord besvares med en gang. Retur som følge av "uavhentet" koster mye, og kan gi avkorting på refundering av kjøpsbeløp. Håndteringskostnader kan komme opp mot 250 kroner + returfrakt. Ved stort gods er automatisk returfrakt unevnelig kostbart, og må for all del unngås. Ta kontakt snarest hvis vi kan gjøre noe for å hjelpe i en situasjon hvor du er hindret fra å hente.

Oppakking

Husk å pakke opp varene pent, og behandle kartongene pent den aller første tiden. Åpne der det er tapet, ikke riv kartongen i filler. Kontroller varen nøye for skader før de tas i bruk. Vær ekstra forsiktig med emballasje hvis du i utgangspunktet er usikker på om du ønsker å beholde varen. Forsiktig oppakking er vikitg for videre muligheter ved retur.

Dersom du senere ønsker å benytte deg av angrerett må varen fremstå som ny. Det vil at varen må være uten merker og lukt, samt inneholde alt som fulgte med og returneres i orginal emballasje. Hvis ikke er varens verdi redusert, og tilbakebetaling vil bli avkortet. Det må unngås, derfor gir vi følgende råd: 1) Åpne kartonger der de er tapet sammen. 2) Ikke riv av pappbiter i tilfeldig rekkefølge. Det er tungvindt, og reduserer muligheter senere. 3) Ikke skriv på kartongen 4) Ta godt vare på emballasje og alt innhold. 5) Store kartonger åpnes i bunnen og løftes av produktet. Ikke løft produktet ut av esken.

Retur

Ved retur angrerett: Fyll ut angrerettskjema. varene returneres i original emballasje med alt tilbehør som fulgte med, pent pakket ned. Ikke skriv beskjed eller returadresse på kartongen. Returen skal være 100% salgbar når vi mottar. Det er kundens ansvar å returnere forsvarlig. Kunden betaler porto. Du kan også levere retur på vår adresse.

Retur for bytte: det er lurt å kontakte oss på forhånd for å sjekke at ønsket vare er på lager. Varene du ønsker å bytte returneres i original emballasje med alt tilbehør som fulgte med, pent pakket ned. Ikke skriv beskjed eller returadresse på kartongen. Varen skal være 100% salgbar når vi mottar. Det er kundens ansvar og returnere forsvarlig. Kunden betaler porto. Vi sender ny vare når returen ankommer. Du kan også levere retur på vår adresse. Legg ved en lapp hvor du beskriver situasjonen i korte trekk og henvis til ordrenummer.

Retur ved reklamasjon: varene returneres i original emballasje med alt tilbehør som fulgte med, pent pakket ned. Ikke skriv beskjed eller returadresse på kartongen. Retur for reklamasjon må avtales med oss på forhånd. Vi betaler porto. Vi tilbakebetaler ikke porto med mindre det er spesielt avtalt på forhånd. Legg ved en lapp hvor du beskriver situasjonen i korte trekk og henvis til ordrenummer. Du kan også levere retur på vår adresse.

Det er viktig at vilkårene for retur følges. Hvis det mangler kartonger er varens verdi redusert betraktelig. Hvis emballasje er skrivet på er varens verdi redusert betraktelig. Hvis for eksempel bruksanvisning eller annet tilbehør mangler er varens verdi redusert betraktelig, og vi kan ikke sende eller selge produktet på nytt til vanlig pris. Ved feil eller mangler på retur medfører avkorting på refusjon til deg.

Transportskader

Selv om vi pakker godset forsvarlig, kan det oppstå skader. Når varene mottas er det derfor viktig å kontrollere dem straks. Skaden må dokumenteres MED EN GANG du mottar. Helst sammen med utleveringssted eller sjåfør.

Hvis pakken er synlig skadet ved henting angis dette på fraktbrev. Varene kan gjerne kontrolleres på stedet, men ta ellers kontakt med oss snarest. Epost eller kontaktskjema er det som gjelder ved slike henvendelser, med informasjon om sending, skade og ordrenummer. Bilder av skaden er viktig. Unngå bruk av produktet inntil saken er løst eller etter avtale med oss. Skade som oppdages etter oppakking varsles til oss på epost eller kontaktskjema MED EN GANG. Ta med informasjon om sending, skade og ordrenummer. Bilder av skaden er viktig. Unngå bruk av produktet inntil saken er løst eller etter avtale med oss.

Transporten til deg er vårt ansvar. Så lenge vi får frem dokumentasjon, så ordner dette seg fint! Retur ved transportskade må avtales på forhånd. Via oss eller Postnord.

Adresse

Retur sendes til:

Fnky AS
Rigetjønnveien 3
4626 Kristiansand