Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Frakt og retur

Leveringsalternativer

Små pakker sendes som "post i butikk". Store pakker og møbler må sendes på palle med hjemlevering. Det er tre metoder for frakt av møbler: 

  • Hjemlevering med Postnord er mulig for dem med postnummer fra 0000-7999.

  • Frakt kan bestilles på egenhånd for dem med postnummer fra 8000-9999.

  • Det er gratis å hente selv på vårt lager i Kristiansand.

Vi tilbyr dessverre ikke å organisere frakt med hjemlevering til postnummer 8000-9999. Årsaken til det er at den totale fraktkostnaden er umulig å beregne på forhånd med fraktmatrisen transportselskapene bruker i dag. Det er enkelt for privatpersoner å bestille frakt for store pakker. Det kan for eksempel gjøres hos: Nimber, TNT, Bring og lignende. Kontakt oss, så informerer vi deg deg om mål og vekt på pakken.

Fraktkostnad

For å se fraktkostnader legger du produktene du ønsker å kjøp i handlekurven. Gå deretter til kassen og fyll inn ditt postnummer. Her ser du flere fraktalternativer. Når fraktmetode velges oppdateres totalprisen med alle fraktkostnader. Du kan også hente selv på vårt lager - det er gratis. Fraktkostnadene som avtales i kassen inkluderer frakt helt til adressen eller så nærme en vanlig transportbil kommer utgangsdøren til boligen.

Hvis mottakeren ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt eller det av andre årsaker blir påført ekstra utgifter for frakt på grunn av årsaker på kundens side - blir disse kostnadene fakturert etter levering.

Uavhentede pakker

Husk at du må hente/motta pakken innen fristen. Hvis ikke blir den returnert til oss. Gjelder det større gods med hjemlevering må henvendelse fra Postnord besvares med en gang. Retur som følge av "uavhentet" koster mye og kan gi avkortet tilbekebetaling. Håndteringskostnader kan komme opp mot 250 kroner + returfrakt. Ved stort gods er automatisk returfrakt unevnelig kostbart og må for all del unngås.

Oppakking

Husk å pakke opp varene pent og behandle kartongene pent den aller første tiden. Åpne der det er tapet, ikke riv kartongen i filler. Store kartonger åpnes i bunnen og løftes av produktet (ikke omvendt). Kontroller varen nøye for skader før de tas i bruk. Vær ekstra forsiktig med emballasje hvis du i utgangspunktet er usikker på om du ønsker å beholde varen. Forsiktig oppakking er vikitg for bedre muligheter ved en eventuell retur.

Retur

Angrerett: Fyll ut angrerettskjema. Varene returneres i original emballasje med alt tilbehør som fulgte med, pent pakket ned. Ikke skriv beskjed eller returadresse på kartongen. Returen skal være 100% salgbar når vi mottar. Det er kundens ansvar å returnere forsvarlig. Kunden betaler porto. Du kan også levere retur på vår adresse.

Bytte: Det er lurt å kontakte oss på forhånd for å sjekke at ønsket vare er på lager. Varene du ønsker å bytte returneres i original emballasje med alt tilbehør som fulgte med, pent pakket ned. Ikke skriv beskjed eller returadresse på kartongen. Varen skal være 100% salgbar når vi mottar. Det er kundens ansvar og returnere forsvarlig. Kunden betaler porto. Vi sender ny vare når returen ankommer. Du kan også levere retur på vår adresse. Legg ved en lapp hvor du beskriver situasjonen i korte trekk og henvis til ordrenummer.

Transportskader

Selv om vi pakker godset forsvarlig, kan det oppstå skader. Når varene mottas er det derfor viktig å kontrollere dem straks. Skaden må dokumenteres MED EN GANG du mottar. Helst sammen med utleveringssted eller sjåfør.

Hvis pakken er synlig skadet ved henting angis dette på fraktbrev. Varene kan gjerne kontrolleres på stedet, men ta ellers kontakt med oss snarest. Epost eller kontaktskjema er det som gjelder ved slike henvendelser, med informasjon om sending, skade og ordrenummer. Bilder av skaden er viktig. Unngå bruk av produktet inntil saken er løst eller etter avtale med oss. Transporten til deg er vårt ansvar. Så lenge vi får frem dokumentasjon, så ordner dette seg fint! Retur ved transportskade må avtales på forhånd. Via oss eller Postnord.

Adresse

Fnky AS, Buråsen 17, 4636 Kristiansand